Budujemy sklep: podawanie adresu dostawy, zakładanie konta
Tym razem wkraczamy już w sam proces zamawiania. Najpierw pierwszy krok - podanie adresu dostawy, często założenie konta.
Według mnie jest to jedno z najważniejszych miejsc w sklepie internetowym. To teraz zadecyduje się to czy klient złoży zamówienie. Może się rozmyślić jeśli proces zamówienia będzie długi i nużący lub jeśli będzie dla niego zbyt trudny. Być może nie wzbudzi w nim pełnego zaufania.
W procesie składania zamówienia nie powinniśmy wymuszać żadnych niepożądanych działań dla użytkownika. Pytajmy tylko o to, co najważniejsze.
Sklep Redmachine.pl rozwiązał to tak:
W mojej opinii ten formularz jest bardzo zgrabny, tylko najważniejsze dane do podania. Co więcej, klienci, którzy robią tam zakupy po raz pierwszy mają dostęp do tego formularza zaraz po przejściu z koszyka.
Dopiero potem sklep Redmachine.pl proponuje założenie konta:
Gdyby to ode mnie zależało dodałbym jeszcze, że tylko z hasłem można liczyć na promocje i rabaty oraz to, że każdy kolejny zakup będzie o wiele prostszy.
Niestety, często po przejściu z koszyka dalej trafimy na:
Moim zdaniem to duży minus, który można spotkać np. w mimo wszystko bardzo przyjemnym i dobrze wykonanym sklepie Mydlandia.pl.
W takich przypadkach klient oddala się od swojego zamówienia i jest zmuszony założyć konto:
Myślę, że takie rozwiązania są często przyczyną mniejszej skuteczności w e-sklepach. Miałem okazję już o tym pisać w poprzednich notkach.
Podsumowując:
- pytajmy tylko o to, co jest niezbędne do realizacji zamówienia,
- nie zmuszajmy kupującego do zakładania konta.
"Tekst pochodzi z
ecommerce.blox.pl - znajdziesz tam wiele innych informacji o tym jak budować skuteczny sklep internetowy, jak go promować. E-commerce w Polsce i za granicą."