Dlaczego ktoś ma kupować u mnie?
To pytanie powinien zadawać sobie każdy, kto sprzedaje coś gdziekolwiek. Jak wygląda to w przypadku sprzedaży w sklepach internetowych? Niestety tutaj wielu o tym zapomina.
Wyobraźmy sobie branżę, gdzie znajduje się już kilka dużych sklepów internetowych np. sprzedających filmów, książek i muzyki. Co można zrobić wchodząc jako nowy gracz na taki rynek? W jaki sposób mogę wyprzedzić konkurencję? Czym mogę się wyróżnić?
Taki czynnik wyróżniający można rozdzielić na różne aspekty:
1)
Użyteczność:
- kupowanie u mnie może być prostsze,
- wyszukanie towaru u mnie może być łatwiejsze poprzez dobrze zaprojektowaną wyszukiwarkę i nawigację,
- kupowanie u mnie może być szybsze (szybciej zamówisz towar),
- zapłacenie za towar może być wygodniejsze, mogę oferować więcej możliwości płatności.
2)
Dostarczenie towaru:
- dostarczysz towar taniej - niższe koszty wysyłki niż ma konkurencja,
- dostarczysz towar szybciej - krótszy czas realizacji zamówienia niż ma konkurencja,
- towar zapakujesz bezpiecznie i przed złożeniem zamówienia poinformujesz o tym kupującego.
3)
Obsługa klienta:
- przed zakupem udzielisz wyczeprującej odpowiedzi,
- towar będzie opisany lepiej niż u konkurencji, do opisu dołączysz opinie użytkowników,
- utrzymasz kontakt z kupującym po złożeniu zamówienia przez niego co najmniej do opłacenia zamówienia.
4)
Asortyment:
- szybciej wprowadzisz nowe produkty na rynku,
- postarasz się o sprowadzenie do sklepu towaru trudno dostępnego na rynku,
- można sprzedawać nowości zanim pojawią się na rynku (w przedsprzedaży).
Można również oferować niższe ceny, ale to nie musi (i nie powinien) być najważniejszy czynnik, którym można walczyć z konkurencją. Takich czynników (zwanych przez innych Unikalną Cechą Oferty) można znaleźć znacznie więcej. Ważne jest to, aby kupujący dowiedział się o nich w momencie kiedy odwiedza sklep.
"Tekst pochodzi z
ecommerce.blox.pl - znajdziesz tam wiele innych informacji o tym jak budować skuteczny sklep internetowy, jak go promować. E-commerce w Polsce i za granicą."